Cca...

site-specific installation and performance, 
Academy of Fine Arts in Prague, 2011 

In the space of Academy of Fine Art  I made replicas of interiors eguipment like switches, lights, another clock or reproduction of the reproduction of Eugen Delacroix's  'Le Massacre de Scio'.  All of these objects I tried to install without notion of public. On the opening, I came to school, wear on special climbing shoes and climbed the created path, while use all of these small interventions and replicas of original objects as a climbing holds. I started at the main entrance of the building and ending point was our studio of intermedia studies located on 3rd floor. The whole path I climbed without touching the ground of academy. 


V prostoru školy jsem začal multiplikovat na zdech její interiérové vybavení, jako jsou světla, vypínače, informační systém, požární čidla, hodiny, či vytvořil reprodukci reprodukce obrazu od Eugene Delacroix. Začal jsem s hodinami nad vrátnicí a lehce posunul čas, tím jsem odstartoval serii těchto intervencí. Objekty jsem se snažil instalovat “neviditelně”. Během vernisáže jsem si obul boty na lezení a pomocí těchto napodobenin (upevněných a vyrobených tak aby mě bez problému unesly) prolezl školou bez dotknutí země až do našeho atelieru intermedii...
short video report: http://artycok.tv/lang/en-us/7946/cca/
video documentation: http://vimeo.com/24886752


foto: Ondřej Bouška 
foto: Jan Šimánek



Cinematography: Jan Vidlička, Erik Sýkora
Editing: Vojtěch Fröhlich



preparation